Як заохотити дитину вивчати іноземну мову?!

05.02.2017

Як заохотити дитину вивчати іноземну мову?!

У сучасному світі складно обійтися без знання іноземної мови. Батьки, прагнучи забезпечити своїй дитині гідне майбутнє значну увагу зосереджують на якості, отримуваних знань. Оскільки у перші роки свого життя дитина активно пізнає світ, психологи рекомендують батькам почати вивчення іноземної мови якомога раніше. Власним досвідом викладання іноземної мови для малечі ділиться педагог, репетитор з англійської та іспанської мов, молода мама – Анна Федорчук.

– Анно, як давно Ви навчаєте іноземним мовам?

– Останні 10 років моя робота пов’язана із викладанням іноземної мови. Почалося все із невеликих консультацій з англійської мови, ще коли сама була старшокласницею. Пригадую, моя шкільна вчителька сказала, що добре засвоїти новий матеріал можна тоді, коли пробуєш його розтлумачити ще комусь. Так, я стала пояснювати ази англійської сусідським дітям. Згодом, уже навчаючись в Острозькій академії, крім англійської, вирішила ще опанувати іспанську та польську мови.

– Ви працюєте переважно із дітками чи консультуєте також дорослих?

– Моя аудиторія переважно дитяча, бо люблю ігрові форми роботи та й загалом дітей. Мій 3-річний син зараз орієнтує переважно на дитячу аудиторію, бо й сам може долучатися до занять. Звісно, звертаються, й дорослі, проте зачасту ці звернення пов’язані із перекладом певних документів.

– З якого віку, на Вашу думку, оптимально вивчати іноземної мови?

– З мого досвіду, певні іноземні слова та прості речення з дитиною можна вивчати, щойно вона починає говорити. Помічними тут стають іграшки-кубики. Наприклад, мій син охоче реагував на великі кольорові кубики, де були написані окремі слова. Назви кольорів англійською вивчили саме так.

– А як Ви, наприклад, починаєте вивчення іноземного алфавіту з малечею?

– Використовую для цього згадані кубики, а з дітками з 5-ти річного віку розмальовки. Дуже багато корисних пізнавальних розмальовок для вивчення англійської мови випускають у видавництві «Ранок», «1 Вересня». Цілі полиці такої літератури можна знайти у книгарні «Ранок», «Слово», «Знання». Важливо, що для батьків ціни на такі навчальні розмальовки абсолютно прийнятні й можуть коливатися в діапазоні від 6 до 100 гривень у товстій палітурці. Взагалі дуже добре дитина засвоює нові слова, коли вона може сама виготовити певну річ, потримати її в руці, приготувати. У мене вдома завжди є пластилін, фарби, кольорові олівці, щоб дитина могла зобразити те, про що говорить, виліпити фігурку.

– Із лексичним запасом зрозуміло, а як бути із складними граматичними конструкціями? Наприклад, часові звороти в англійській мові непросто запам’ятати.

– Тут у нагоді стануть картки, на яких можна або безпосередньо записувати правило для старших дітей (від 12 років), а для менших можна придумати кольорові ребуси.

– Виходить, що акцентувати треба на асоціаціях?

– Саме так, асоціації допомагають нам узагальнити інформацію. Вивчаючи іноземну мову, можна будувати фонетичні асоціації, виходячи із звучання слова. Можна складати лічилки, смішні віршики, власні афоризми.

– Які форми активності використовуєте, щоб дитина добре засвоїла правопис, навчилася грамотно висловлювати думку на письмі?

– Над правописом бажано працювати, коли дитина вже трохи вміє писати рідною мовою. Тоді ми пробуємо писати вітальні листівки батькам, друзям українською мовою і пробуємо перекласти текст англійською.

– Скільки занять на тиждень Ви рекомендуєте, щоб діти не забували вивчене і, чи даєте Ви домашні завдання?

Багато залежить від фінансової спроможності батьків, адже не кожен може собі дозволити заняття із репетиром, але переважно займаюся з учнем двічі-тричі на тиждень. Багато залежить від індивідуальних особливостей дитини. Перед початком занять намагаюся дізнатися про уподобання та інтереси дитини. Перше заняття завше пробне, коли намагаюся познайомитися, зрозуміти, наскільки дитина готова сприймати нову інформацію. Домашні завдання даю, але знову ж таки ігрові, розвивальні, аби дитина була зацікавлена їх зробити сама, без допомоги батьків. У мене були випадки, коли мами повністю контролювали перебіг занять, були присутні, а потім вдома з дитиною повторювали вивчені слова, але не володіючи мовою, неправильно вимовляли. Дитину треба було переорієнтовувати. Тому відразу з батьками намагаюся обумовити чітко формат співпраці.

– Тобто, займаючись із репетитором, можна не боятися складних домашніх завдань?

– Якщо йдеться про підготовку до ЗНО, без них не обійтися. А якщо говорити про опанування іноземної мови дитиною віком до 10-12 років, то гадаю, важливо допомогти їй вільно висловлювати свою думку, вміти зорієнтуватися у побутовій ситуації. Наприклад, коли дитина їде з батьками на відпочинок до іншої країни і може щось попросити. Малечі я додому даю завдання переглядати мультики, в Інтернеті таких можна найти чимало. Навіть пробували зі старшими дітками самостійно накладати звук на готовий мультик.

– Коли Ви почали вивчати іноземну мову із власною дитиною?

–  У 2 роки та 3 місяці мій син почав говорити, слова, які він вимовляв, я одразу перекладала англійською, а вже згодом елементарну лексику почали вивчати за допомогою кубиків. Саме він мені підказав ідею вивчення мови з допомогою рухливих книжечок та розмальовок.

Матеріал супроводжується ілюстративною картинкою з Інтернету.

, , переглядів: 430

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *