Конфлікт з учителем: 5 кроків до вирішення проблем

02.11.2017

Конфлікт з учителем: 5 кроків до вирішення проблем

Головне завдання батьків – не просто позбавлення сина чи доньки від проблем, а допомога в придбанні досвіду цивілізованого вирішення конфліктів. І від того, які кроки ви зробите разом з дитиною, залежить її поведінка у дорослому житті: в розмовах з начальством, з неспокійними сусідами, з чоловіком чи дружиною.

конфлікти з учителем

                                                         Крок 1: Вислухайте дитину

Не заважайте дитині висловлювати свої емоції. Спочатку скажіть, що ви в курсі: «Мені здається, ви з Марією Іванівною в конфлікті», – а потім чітко визначте завдання: «Я хочу знати, що ти про це думаєш». Постарайтеся стриматися і не зупиняти: «Не смій так говорити про дорослу людину!» Або оцінювати: «Учитель прав, а ти ні». Якщо дитині важко висловлювати свої почуття (що часто буває у молодших класах), спробуйте допомогти їй з формулюваннями: «Тобі здається це несправедливим», «Тобі прикро», «Ти боїшся». Коли дитина зрозуміє, що ця розмова затіяна не для того, щоб її звинуватити, вона буде відвертою. Вона зрозуміє, що ви – на її стороні, що ви її підтримуєте. Але не менш шкідлива й інша крайність – при дитині висміювати чи лаяти вчителя: «Та вона сама нічого не розуміє!» Тим самим ви демонструєте, що у разі конфлікту завжди можна сховатися за спину дорослого.

                                                         Крок 2: Почніть обговорення

Не треба нав’язувати свою думку і давати оцінки. Ваше завдання – разом з дитиною проаналізувати ситуацію, побачити її з різних сторін. Спокійно питайте: «Коли ти вперше відчула, що вона тебе недолюблює?» Висувайте версії: «Можливо, її дратує те, що тобі важко довго мовчати?». Розробіть план подальших дій.

                                                       Крок 3: Поговоріть з педагогом

Приходьте в школу тільки після того, як обговорите конфлікт з дитиною. Якщо вона попросить вас не афішувати свій візит, виконайте її прохання і приходьте після уроків. У бесіді з учителем правила ті ж: вам потрібно постаратися зберегти нейтралітет. Не звинувачувати, чи не виправдовувати власну дитину, а просто вислухати точку зору другої сторони. Нехай учитель розповість про те, що він відчуває, як він бачить причини конфлікту.

                                             Крок 4: Поговоріть втрьох – ви, учитель і дитина

Це добре вже тим, що конфлікт не замовчується і сторони можуть висловити все, про що думають. Але відбувається це вже після того, як найемоційніша частина була виплеснута до того, в бесіді з вами. У цій розмові головним знову ж повинні стати не критика і не взаємні звинувачення, а пошук виходу. Будьте посередником – збирайте пропозиції і виробляйте компромісні рішення.

      Крок 5: Прийміть рішення

Якщо перші три кроки не дали результатів і конфлікт розгорається з колишньою силою, то настає час діяти. У тому випадку, коли педагог очевидно неправий, не бійтеся звернутися до адміністрації школи, в департамент освіти. Не забувайте: зараз ви закладаєте у свідомості дитини алгоритм вирішення конфліктів, вона повинна бачити, що іноді ви поступаєте вкрай рішуче.

Якщо ж конфлікт зайшов занадто далеко, проконсультуйтеся з дитячим психологом. Можливо, єдиний вихід з ситуації – якнайшвидше змінити школу і педагога. І в цьому випадку не треба чекати і умовляти дитину: «Ну потерпи ще півроку, поки навчальний рік закінчиться». Для дитини, особливо молодших класів, це занадто довгий термін, який може привести до неврозу або відрази до навчання на довгі роки.

 

, , , , переглядів: 164

Останні новини від OGO.ua


Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *