Заклад який опікується дітьми з особливими освітніми потребами

10.05.2017

Заклад який опікується дітьми з особливими освітніми потребами

Нещодавно мала нагоду познайомитися та дізнатися більше про одну з освітянських установ, про яку так мало знають батьки здорових діток, але яка надзвичайно важлива в освітянській галузі .

Мова йтиме про Психолого – медико – педагогічну консультацію що носить абревіатуру ПМПК.

ПМПК

Розповідала про головну мету та цілі закладу Завідувач ПМПК Шагай Надія Іванівна.

Рівненська обласна психолого-медико-педагогічна консультація є структурним підрозділом управління освіти, що здійснює  консультативну, методичну, психолого-педагогічну, корекційно-розвиткову, просвітницьку діяльність. До складу обласної ПМПК входять 16 районних та 4 міських ПМПК.

ПМПК

Основним завданням є виявлення, психолого-педагогічне вивчення, оцінка труднощів та потенційних можливостей розвитку дітей віком до 18 років Рівненської області, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, мають ознаки ризику виникнення труднощів пізнавальної діяльності та підготовка висновку, рекомендацій щодо розвитку, змісту, форм і методів навчання з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини.

Провідною функцією ПМПК залишається діагностична. В період з 2015 по 2016 роки спеціалістами ПМПК виявлено 11624 дитини з особливими освітніми потребами. З них 1935 дітей дошкільного віку та 9689 дітей відповідно шкільного віку. Домінуючою вадою із загальної кількості обстежених дітей — є порушення мовлення.

ПМПК

Особливу увагу фахівці ПМПК надають ранньому виявленню дітей з порушеннями розвитку, адже це сприяє позитивному корекційному впливу. По всяк час, освітянами ПМПК надаються консультації для осіб які звертаються з метою отримання професійної допомоги, а саме роз’яснень, та фахової допомоги з усунення проблем у розвитку. Також проводяться індивідуальні-корекційні заняття з дітьми з особливими освітніми потребами, завдяки чому істотно компенсується нерівномірність та недостатність корекційної допомоги цим дітям, та звісно професійна підтримка батьків, особливо це актуальне у сільській місцевості та у віддалених районах нашої області. Додатково здійснюються виїзні засідання, виїзд додому в тому числі. Практика раннього виявлення, медичного обстеження та діагностування дітей розпочинаючи з народження , які через важкі порушення у розвитку не можуть відвідувати навчальні заклади. Під час цих виїздів проводиться психокорекційні заняття з батьками цих дітей.

ПМПК

ПМПК активно працює в напрямку інклюзивної освіти. В залежності від потреб та можливостей дитини

Діти охоплені різними формами навчання та виховання:

  • інклюзивна форма навчання;

  • навчання в групах компенсуючого типу;

  • навчання в спеціальних школах-інтернатах;

  • навчання і виховання в спеціальних реабілітаційних центрах;

  • навчання в загальноосвітніх навчальних закладах.

В 11 дошкільних навчальних закладах створено 12 груп в яких 14 дітей з особливими освітніми потребами забезпечені інклюзивним навчанням. Також в ДНЗ області діє 43 групи компенсуючого типу, де отримують корекційне навчання та виховання 562 дошкільників з різними видами порушень.

ПМПК

Станом на 01 жовтня 2016 року в 98 загально освітніх школах відрито 153 інклюзивних класи, в яких 200 школярів забезпеченні інклюзивною освітою.

Надія Іванівна зазначила що вона особисто і весь колектив ПМПК вболіває за збереження закладів корекційного спрямування. Адже за статистичними даним ПМПК, в цих закладах відбувається динаміка розвитку дитини. Багато дітей після спеціального корекційного навчання розпочинають відвідувати звичайні ЗОШ або вступають у профільні навчальні заклади.

На жаль наразі в школах немає спеціалістів які зможуть забезпечити інклюзивну освіту для цих дітей. На індивідуальній формі навчання необхідна корекційна освіта — лише тоді вона буде якісною. Такі спеціалісти (вчителі-дифектологи) мають володіти методиками викладання та корекційного спрямування дітей з особливими освітніми потребами.

Пані Надія впевнена, що необхідні усі форми навчання, і інклюзивна освіта в тому числі. Проте необхідно дивитися на дитину і виходити з її інтересів, зважаючи якої форми навчання вона потребує і в якому освітньому закладі зможе адаптуватися та здобувати освіту

, , , переглядів: 455

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *