Як вберегти дитину від смертельного квесту: коментар психолога

21.02.2017

Як вберегти дитину від смертельного квесту: коментар психолога

Новини про суїцидальні групи та їхніх жертв заполонили собою усі новостійні ресурси та соціальні мережі. Наш сайт також неодноразово публікував інформацію про ці небезпечні спільноти. Подібна інформація доводить батьків до розпачу та страху за життя своїх дітей. Щоб надати батькам інформацію що діти шукають в таких спільнотах, та як взаємодіяти з дітьми у таких випадках: редакція сайту звернулася за коментарем до психолога та психотерапевта – Яни Ліщук.

Як вберегти дитину від суїциду

 

Психолог, психотерапевт, засновник Ценру психологічного розвитку – Яна Ліщук

м. Рівне, вул. Княгині Ольги, 5, оф.610

(097)1651302

Чому саме підлітки?

Людина, протягом життя, має певні вікові періоди, перехід між якими супроводжується віковою кризою. Вікова криза особлива і складна для людини тим, що звична модель поведінки, спосіб спілкування, самовираження тощо., ВЖЕ не підходить, а нові способи ЩЕ не освоєні, не звичні, не визначені..

Вікова криза підлітка – це фактично весь віковий період підліткового віку.

Тому саме підлітки, тому що у цей період діти найбільш емоційно-нестабільні, вразливі, чутливі до будь-яких змін.., підлітки протестують, нема порозуміння з батьками, прагнуть свободи. Одна з основних потреб — свобода. (свобода вибору, свобода у самовираженні, прийнятті самостійних рішень..). Також важливою потребою підлітка є прийняття. (прийняття підлітка як особистості з його проявами..

Ймовірно, що організатори цієї групи поставили ставку на психологічні особливості спілкування підлітків:

  • підлітки інтенсивно формуються в групи, в яких є високий рівень конформізму (пристосовницьке прийняття норм і правил групових стандартів поведінки, підлітки характеризуються пасивністю у таких умовах та безумовно схиляються перед авторитетом);
  • підлітки шукають референтної групи, на норми та цінності якої вони могли б орієнтуватись.
  • Провідний мотив поведінки підлітка — пошук місця у групі однолітків, яке б відповідало їх основним претензіям.

Для чого створюють такі групи?

Такі групи можуть створюватись для маніпуляції, контролю, можливо організатори переслідують якусь значно глобальнішу ціль, аніж доведення до самогубства.

Є підозри, що організаторами можуть бути особи з психічними відхиленнями, або ж серійні вбивці, маніяки.. Однозначно, гра нездорова як збоку організаторів, та і власне для гравців.

Який основний меседж надсидають дітям?

Найперше – “”кити”, тому що асоціація зі свободою”. Одна з основних потреб підлітка — потреба у свободі!

Для того щоб залучити, меседж такй: “Тут тебе розуміють (задоволення актуальної потреби), тут ти можеш показати всім що вільний (реалізація протесту), тут ти можеш стати частиною особливої групи (давлять на потребу в прийнятті! “У цій особливій групі тебе приймуть, якщо…диктують свої правила..”(маніпуляція)). Підліток задовольняє усі незадоволені потреби! Йому це потрібно та цікаво лише тоді, коли батьки або значимі дорослі не дають такої можливості.

Яка вигода організаторам, окрім фінансової?

Окрім того що описувала в пункті – Для чого створюють такі групи?
Додати можу лише, що це може бути повязано з політикою.
Проте, я більше схиляюсь до того, що керують цим люди з серйозними психічними відхиленнями.

Як оточення підлітка може вплинути, щоб у цю гру не грали?

Найперше що важливо запамятати — заборони, категоричність НЕ ДІЮТЬ, вони навпаки провокують підлітка на протест.. навіть якщо це було б не цікаво, підліток зробить це, протестуючи, з ціллю довести – “Я сам вирішую…!”

Підлітка не зацікавить ця гра, якщо його віковий період проходить відносно просто. У цьому найбільше можуть посприяти батьки!

Батькам важливо знати основні причини кризи у підлітків:

  •  У підлітків зявляються прагнення до нових форм взаємин з батьками та вчителями.

Поширена помилка: дорослі не змінюють своєї поведінки у відповідь на появу нових прагнень.

  •  У поведінці підлітка зявляється пряме відображення статевого дозрівання. Батьки ж, здебільшого, не приймають та соромлять дитину.
    Порада батькам: спробуйте будувати стосунки зі своєю дитиною так, щоб у них панувала довіра, для того щоб у підлітковому віці дитина могла ділитись з вами важливими переживаннями, а не замикалась у собі чи недовіряла та мала стійке переконання що зустрінеться з критикою та неприйняттям з вашого боку.

Для цього — уникайте критики, намагайтесь приймати дитину з усіма її проявами, діліться своїми секретами. Дайте пораду, замість того щоб осуджувати та критикувати.

Скільки часу потрібно давати підлітку на інтернет?

Будь-які обмеження для підлітка — це лиш провокація його до протилежних дій.

Замість обмежень в часі на інтернет, заохочуйте та хваліть дитину коли вона займається іншими корисними справами і НЕ ДИКТУЙТЕ скільки часу підліток має на інтернет. Заохоченням та похвалою ви даєте підлітку важливу для нього річ — відчуття що його люблять і приймають і дитина буде прагнути робити це знову.

Навіть якщо підліток конфліктний, він відгукнеться на вашу похвалу!

Як вберегти підлітка від негативного впливу соціальних мереж?

Ніяк. Соціальні мережі і гаджети зявляються у житті сучасної дитини чи не з народження і це ціна прогресу.
Інше питання – чим цікавиться підліток? Це багато в чому залежить від батьків. Питання дуже індивідуальне, тому краще звернутись за рекомендаціями щодо цього до психолога, в індивідуальному порядку.

Що порадити підліткам, якщо у них важкий період у житті, і в них, на їхню думку, лише один вихід — суїцид.

Тут важливо знайти місце, де можна проговорити свої переживання, отримати підтримку та прийняття.

ПРОТЕ, зазвичай підлітки знаходять це в “поганій компанії”.

Але це не потрібно і не актуально, коли у дитини здорові та довірливі стосунки з батьками.

Якщо у дитини є проблеми, для цього щось зробили батьки. Тому більшість індивідуальних консультацій проводиться не з дітьми, а з батьками, над корекцією методів виховання та стратегією поведінки .. Тому самотужки, дитині важко справитись з “важким періодом”..


Я б давала пораду батькам, тоді більше шансів досягти успіху:

  • для підлітка важливе доброзичливе ставлення і тактовність з боку дорослих;
  • підтримуйте інтереси
  • памятайте про чутливість підлітка до засвоєння норм, цінностей та способів поведінки.
  • підліток прагне визнання своєї дорослості, оскільки не відчувають себе дорослими повною мірою.
  • підтримуйте самостійність підлітка.
  • Ознайомтесь з психологічними особливостями підліткового віку!
, , , , , переглядів: 755

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *